آمل را با ما بهتر بشناسید

همانطور که خودتان بهتر می دانید، امل یکی از شهر های شمالی ایران است، که در استان مازندران قرار گرفته است، در میان شهر های مازندران، آمل دارای یک وجهه صنعتی نیز می باشد. بزرگترین مرکز برنج ایران نیز، همین شهر آمل است.

 

وجه تسمیه آمل

وجه تسمیه که همان ریشه یابی اسم و یا معنی آن می باشد برای آمل به این صورت است: حرف (آ) در زبان ایران باستان، عموما کاربرد ضدیت داشته است و از این نظر کمی با زبان انگلیسی شباهت دارد، از طرفی واژه مُل به معنی مرگ است؛ پس ترکیب این دو با هم می تواند به این صورت معنی شود: مرگ از تو دور باشد.

 

لوکیشن جغرافیایی آمل

این شهرستان در 180 کیلومتری تهران و در سمت شمال آن قرار گرفته است، در جلگه مازندران و دو طرف رود هراز قرار دارد.

نمایی زیبا از شهر آملنمایی زیبا از شهر آمل

آب و هوا

همانند دیگر شهر های شمالی ایران، آمل نیز دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب می باشد. بصورتی که در تابستان نهایتاً تا 36 درجه سانتی گراد بالای صفر و در زمستان نیز نهایتاً تا منفی یک درجه سیر داشته باشد. به دلیل موقعیت آن بین یک رشته کوه و یک منبع آب عظیم، قاعدتاً دارای بارندگی های فراوانی نیز می باشد. همچنین دارای پوشش گیاهی بسیار بکری است که لذت سفر را برای همگان به ارمغان خواهد آورد. جنگل های انبوه با انواع درختان زیبا، تنفسی پاک به زمین هدیه داده است.

 

تاریخچه و فرهنگ

از نظر تاریخی، آمل گذشته پرباری دارد که به سبب موقعیت حاصلخیز آن بدیهی است که تمدن ها به راحتی در آن شکل گرفته اند، مردم آمل نیز دارای فرهنگی غنی هستند و در میان آن ها دین و مذهب اهمیتی دو چندان دارد و مراسمات دینی را بسیار باشکوه برگزار می کنند.

در شاهنامه نیز به آمل اشارات فراوانی شده است؛ شاید داستان آرش کمانگیر را بسیار شنیده اید که یکی از اسطوره های شاهنامه می باشد و با تیر کمان خود مرز ایران را مشخص نمود. جالب است بدانید، آرش این تیر را از آمل به سوی مرو پرتاب نمود.

جشنواره های فراوانی نیز همه ساله در این شهر برگزار می شوند که از جمله مهم ترین و پرطرفدار ترین آن ها، جشنواره فرهنگی تی تی و جشنواره برنج هستند.

 هتل شهر آمل

محصولات آمل

همانطور که گفته شد، قطب تولید برنج کشور آمل می باشد، حتی کارخانه های تولید مواد لبنی همچون کاله نیز در این شهر واقع شده اند. همچون بعضی دیگر از شهر های شمالی کشور، آمل نیز در زمینه ساخت صنایع چوبی بسیار فعال می باشد و اولین شهر ساخت ام دی اف در کشور است. از محصولات باغی این شهر نیز می توان به هلو، سیب، آلبالو، گیلاس، نارنگی، تمشک و ... اشاره نمود.

آمل، قطب تولید برنج کشور می باشدآمل، قطب تولید برنج کشور می باشد.

 

جاذبه های گردشگری و تفریحی

پارک جنگلی میرزا کوچک خان و پارک جنگلی هلومسر

پارک جنگلی میرزا کوچک خان در جاده هراز قرار گرفته است و منطقه ای بسیار سرسبز می باشد و از جمله جاذبه های آن می توان به آبشار و درختان زیبا و قدیمی اشاره نمود، در کنار این جاذبه های طبیعی، مراکز ارائه خدمات و مراکز تفریحی نیز تعبیه شده است تا مسافران و گردشگران بتوانند روز خوبی را در آن جا سپری نمایند که از جمله آن ها می توان به آلاچیق ها، وسایل بازی برای کودکان، سوارکاری، سرویس بهداشتی، اجاق و ... اشاره نمود. پارک جنگلی هلومسر نیز در 5 کیلومتر شهر قرار دارد و نام دیگرش پارک جنگلی امام زاده عبدالله است.

پارک جنگلی میرزا کوچک خانپارک جنگلی میرزا کوچک خان

 

پارک دهکده طلایی

دارای یک شهربازی برای بزرگسالان و یک شهربازی برای خردسالان می باشد و یک دریاچه نیز برای قایق رانی دارد. این پارک، بزرگترین پارک بازی این استان می باشد و دارای امکانات زیبایی است که آن را در کل ایران نیز زبانزد نموده است.

پارک دهکده طلاییپارک دهکده طلایی

 

دهکده الیمستان

منطقه ای گردشگری و بسیار زیبا می باشد و که زیبایی آن توجه خیل عظیمی از عکاسان ایرانی و خارجی را به خود جلب کرده است، طبیعت بی نظیر آن، آن جا را منطقه ای مناسب برای بسیاری از تور های گردشگری تبدیل کرده است. این دهکده دارای یک قله با همین نام و یک جنگل هم در همان حوالی می باشد. مردم آن جا، آب خود را از چشمه تامین می نمایند و محصول ویژه شان عسل می باشد. این منطقه محل رویش یک گیاه کمیاب به نام الیما نیز هست.

طبیعت بکر دهکده الیمستان

طبیعت بکر دهکده الیمستان

بلیران

این منطقه نیز از دو جهت دارای اهمیت است، هم از جهتی برای تاریخ شناسان اهمیت فراوانی دارد، چون آثار قابل تاملی در آن کشف شده است، هم به دلیل وجود چشمه های آب گرم در آن، از بُعد درمانی نیز حائز اهمیت می باشد. ترکیبی از آب گرم و طبیعت سرسبز، خواه ناخواه روان انسان را پاک و عاری از هر گونه درد و رنج می نماید.

آب گرم بلیران

آب گرم بلیران

 

 


خرید ویلا در آمل کلیک نمایید.


 

چشمه آب معدنی آلامل

یکی از دیدنی های دیگر این شهر می باشد که در جاده هراز قرار گرفته است و آب فراوانی دارد که در محیط و هوا بصورت قطرات بسیار ریز پخش می شود.

سروچمان هزار پله

این جاذبه زیبای گردشگری که در امتداد پارک جنگلی هراز قرار دارد، دارای پله های چوبی زیبایی می باشد که در آن محیط سرسبز جلوه ای ویژه ایجاد می نمایند.

جنگل زیارو

به بام آمل معروف است، زیرا تمام آمل در زیر پایتان قرار خواهد داشت، جنگل های انبوه آن مورد علاقه بسیاری از مردم می باشد.

جنگل های انبوه زیاروجنگل های انبوه زیارو

 

سرمایه گذاری در آمل

آمل دارای ویژگی هایی می باشد که آن را برای سرمایه گذاری بسیار مناسب کرده است، از جمله این ویژگی ها می توان به دسترسی به امکانات ساختمانی که فرصت مناسبی برای ساخت و ساز فراهم کرده اند، کارگران زبردست و معمارانی با تجربه، امنیت سرمایه گذاری با توجه به فرهنگ غنی موجود در منطقه، عدم ترافیک، پارک های جنگلی، امکانات مناسب پزشکی و ... اشاره نمود، جنبه توریستی و گردشگری این شهر باعث شده است، که بسیاری از کشور های خارجی نیز در آن به سرمایه گذاری بپردازند

 

 

"رویال ویلا" میزبان شما در امر خرید ویلا / خرید زمین در شمال؛ می باشد فقط کافیست با شماره 09113272898   تماس برقرار نمایید.

 

مقالات پیشنهادی:

قیمت زمین در شمال و خرید زمین در مازندران

خرید ویلا در شمال با 40 میلیون

فروش خانه روستایی ارزان در شمال و مازندران

خرید ویلا ارزان قیمت اقساطی در شمال

خرید سوئیت ارزان قیمت در شمال

در خرید ویلا اقساطی در شمال کشور به چه نکاتی توجه کنیم؟